pátek 10. února 2017

Lednové suma sumárum #1

Jelikož jsem toho v lednu přečetla na mé poměry celkem dost, ale skoro o ničem jsem nepsala, a jelikož se tak trochu obávám, že se mi to bude stávat častěji, rozhodla jsem se pro takové případy zavést suma sumárum.

5. Slovy pět. To je číslo měsíce ledna podle Goodreads. Celkem mě to překvapilo, já jsem si nevím proč myslela, že jsem skončila na čtyřech knížkách. Ale budeme věřit Goodreads, přece jenom - co je psáno, to je dáno. A rozhodně je to spolehlivější než mozek matky na mateřské :)


První lednovou knížkou je Malíř vzpomínek od Gwendolyn Womack. Dobré to bylo. Stránky rychle ubývaly, bylo to psáno lehce a přišlo mi to originální. Nebo jinak - já jsem nic podobného nečetla. Moc mě bavilo střídání časových rovin, kterých tam bylo víc. Bylo to díky tomu hodně živé a udržovalo mě to v napětí. Konec mě ale zklamal. Nemyslím tím odhalení nepřítele, ale spíš celkový konec knížky. Takže to vidím na tři a půl hvězdičky.
 
Druhou knížkou je Půlnoční koruna, kterou asi nemusím moc představovat. Minulý rok jsem četla Skleněný trůn (recenzi mám hotovou, teď už jen ji zveřejnit), takže bylo otázkou času, kdy se dostanu ke druhému dílu. A když ho začala číst Cecilka od bíglů, se kterou jsem četla jedničku, tak jsem se do něj pustila taky. A bavilo mě to, fakt jsem to přečetla docela rychle. Trio Celaena - Chaol - Dorian nezklamalo, nechyběly vtipné průpovídky, napjaté situace, dočkali jsme se i romantiky. I na nějaký ten zvrat a překvapivé odhalení došlo. Takže dávám čtyři a půl hvězdičky.

Další v pořadí následoval Dokonalý cizinec od Renée Knight. Bez mučení přiznávám, že se celkem divím, že jsem to dočetla. Teda, bylo to napsané dobře a čtivě, ale to je asi tak jediné plus, které k tomu mám. Vlastně bych ještě mohla přidat plus za psychologii postav, ta mi přišla dobře zvládnutá. Ale jinak mi byly postavy hrozně nesympatické. Nápad byl zajímavý, ale podle mě se autor snažil být tak moc tajemný, až to přehnal. Konečné prozření bylo povedené, ale celkově pro mě zkrátka tohle nebylo. Jeden a půl hvězdičky.


Číslo čtyři má Dívka v ledu od Roberta Bryndzy. Světe div se, recenze bude, už je sepsaná a čeká, až se na ni dostane řada ve zveřejňování.

Pátou a poslední knihou v mém lednovém seznamu je vlastně audiokniha Zabij mě znovu od Rachel Abbott. Je to můj recenzní rest z loňského roku, takže tradáááá, recenze už je zveřejněná, tak můžete mrknout :)

No, a to je všechno. Už teď vidím, že únor bude asi o poznání horší. Hned po Půlnoční koruně jsem rozečetla Dědičku ohně, ale jak se opět ukázalo, musím si v sériích dávat po každém díle pauzu, takže jsem ji zase odložila a vrátím se k ní později. A hlavně to teď nečte Cecilka, žejo. Stihla jsem už rozečíst další dvě knížky a stále mám dvě rozečtené z loňska. No, nechám se překvapit, jak to dopadne :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)