sobota 17. září 2016

Máte rádi klauny?


Název: Wonderland: Země divů
Originální název: Wonderland
Autor: Jennifer Hillier
Překlad: Lumír Mikulka
Žánr: Thriller
Rok vydání: 2016
Rok vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 384

Kdybych nedávno nečetla Řezníka, do Wonderlandu bych se asi nepouštěla. Nemám ráda klauny.



 
Vanessa Castrová má za sebou nehezkou minulost, a proto se rozhodla přestěhovat i s dětmi do Seaside, malého města, jehož život se točí kolem velkého zábavního parku Země divů. Hned po jejím příjezdu je právě v tomto parku nalezeno mrtvé tělo. A jeden chlapec se pohřešuje. Souvisí to všechno nějak se Zemí divů, nebo je to náhoda?

Vanessa Castrová je pohledná policistka, vdova a matka dvou dětí. John-John je sedmiletý kluk, Ava je čtrnáctiletá puberťačka, a to vzorová. Občas se mi zdálo, že Vanesse všechno přerůstá přes hlavu, ale ono se není čemu divit - smrt manžela, zpackaná kariéra, stěhování, nové prostředí a spousta dalšího. Fungovat za takových podmínek rozhodně nemůže být jednoduché. Autorka nám její minulost servíruje pěkně postupně, stejně jako příběhy ostatních. Postavy jsou dobře napsané, uvěřitelné. Místy na nervy lezoucí (výkonná ředitelka Wonderlandu Bianca) a ujeté (Bianca). Přemýšlím, co bych tak o Biance ještě napsala, fakt byla divná. To asi pro představu stačí.

Jak jsem očekávala, styl psaní je jednoduchý, plynulý a knížka se mi četla strašně lehce. Stejně jako v Řezníkovi tu máme er-formu a vševědoucího vypravěče. Většinu času sledujeme Vanessu a její myšlenkové pochody, sem tam zabrousíme i k jiným postavám. Některé kapitoly byly poměrně dlouhé, což mi ale nijak nevadilo.
Upřímně, kdybych už s autorkou neměla zkušenosti, Wonderland bych si v knihovně nepůjčila. Nenalákala mě anotace a nelíbilo se mi prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Thriller ze zábavního parku? To se mi nebude líbit. Ach, ty předsudky! Nakonec to ale nebylo tak strašné. Vlastně to nakonec bylo hodně dobré. Teď už můžu s jistotou říct, že Jennifer Hillier prostě psát umí. Líbí se mi její styl zapojování vzpomínek do děje. Přijde mi, že příběh vždycky hezky plyne a ona najednou zařadí nějaké vzpomínky, něco, co postavy trápí a co nám posune úhel pohledu na ně. Tohle postupné odhalování všech aspektů postavy mám ráda.
Hlavní zápletka byla zajímavá a dobře vymyšlená. Pachatele jsem neodhalila nijak závratně předem, ale když o tom přemýšlím zpětně, dalo se to. Jako vždycky, žejo. Prostě nekonalo se žádné wau. Závěrečná "honička" byla patřičně napínavá a nepřipadalo tedy v úvahu knížku odložit, ale byly tam asi dvě věci, co se mi tam nehodily. Samozřejmě nemůžu napsat jaké, protože by to byl spoiler. Ale vezmi to čert, i tak to bylo hodně dobré :)

Takže, bylo to dobré, čtivé, napínavé, a proto dávám Wonderlandu čtyři hvězdičky. Teď už na mě čeká jen autorčina Pronásledovaná, což je myslím autorčina prvotina. Snad bude v knihovně k dostání brzo.

4 komentáře:

  1. Řezník je výborný, Wonderland méně :-) recenze na obě knihy má na blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :) Jsem zvědavá, kde na žebříčku bude Pronásledovaná :)

      Vymazat
  2. Paráda! spisovatelka mě zajímá strašne dlouho, tedy od recenzi na řezníka. Musím si ji koupit :D
    Katy

    OdpovědětVymazat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)