čtvrtek 30. března 2017

Mrazivý thriller?

Název: Dívka v ledu
Originální název: The Girl in the Ice
Série: Erika Fosterová #1
Autor: Robert Bryndza
Překlad: Kateřina Elisová
Žánr: Thriller
Rok vydání: 2016
Rok vydání originálu: 2016
Nakladatelství: Grada
Počet stran: 448

Dívka v ledu byla při několika našich návštěvách v Neoluxoru v regálu mezi nejprodávanějšími knihami a manžel mi tvrdil, že to bude děsně fajn a že zrovna tuhle knížku děsně potřebuju. Několikrát jsem sice odolala, ale nenechte si koupit knížku, když se to tak nabízí, žejo.

V Londýně je pod ledem nalezena mrtvola krásné mladé Andrey Douglas-Brownové. Jelikož byla dcerou z velice významné a mocné bohaté rodiny, rozjíždí se ihned ostře sledované pátrání a policie je pod velkým tlakem. K vyšetřování je povolaná detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Její předchozí případ skončil katastrofou a její budoucnost u policie se nejeví zrovna růžově. Do vyšetřování se vrhá po hlavě a brzy zjišťuje, že vražda dcery významného anglického lorda se nápadně podobá smrti několika prostitutek. Jenže to opravdu nechce nikdo slyšet...

Erika Fosterová je u policie už dlouho. Její věk není nikde uveden, nebo jsem ho úspěšně zapomněla, tak jsem si ji na základě různých informací zařadila do kategorie kolem padesátky. Její kariéra se vyvíjela velmi úspěšně, má za sebou vyřešení spousty nelehkých případů a je považována za velice schopnou policistku. Její poslední případ však dopadl strašně, zemřelo při něm pět jejích kolegů včetně manžela. Stalo se to pár měsíců zpět a není tedy divu, že se z toho ještě tak úplně nevzpamatovala, když byla povolána k vyšetřování Andreiny vraždy. Do případu se pouští vážně na plno a rozhodně nepatří mezi policisty, kteří by po sobě nechali šlapat. A už vůbec se jí nelíbí, že by jí nějaký lord měl diktovat, jakým směrem má vést pátrání a co smí a nesmí dělat. Takže i přes značné problémy, které z toho má, si jde tvrdě za svým a drží se své policajstské intuice, což se mi na ní líbilo. Jinak mi ale k srdci nijak extra nepřirostla.
Celkově jsou postavy podány hodně věrohodně a spoustu z nich bych za jejich chování a aroganci nejradši nakopala. 

Knížka je psaná er-formou, převážně z pohledu Eriky, ale čas od času se na vyšetřování podíváme i z jiného pohledu. Autor si dal záležet nejen na postavách, ale taky na prostředí a fungování různých společenských vrstev v Anglii. Vedení policie je zde vylíčeno tak, že je jen loutkami v rukou mocných postav anglické honorace a občas doslova skáče tak, jak oni pískají. Peníze a postavení vládnou světu. Docela by mě zajímalo, jestli je možné, aby to tak bylo i ve skutečnosti. A nebo radši ne, občas je lepší nevědět. Zůstanu radši pořád hezky naivní.

Jestliže Dívka v ledu spustila nějaký poprask, šlo to kolem mě. Anotace mě nijak extra nezaujala, takže od čtení jsem nic neočekávala. Možná to, že bych mohla být mile překvapená. Knížka má přes čtyři sta stránek a četla se moc dobře, to nepopírám. Ale. Ale prostě tam nebylo žádné wau. Uznávám, že zápletka byla originální. Konec byl sice napínavý a přečetla jsem ho dost rychle, ale co se odhalení vraha týče, překvapená jsem nebyla. A přišlo mi to pak hrozně rychle utnuté, uvítala bych, kdyby byla nějaká podrobnější kapitolka navíc o tom, co se dělo potom. Ve výsledku je pro mě Dívka v ledu průměrným thrillerem, který fanoušky žánru neurazí, takže dávám tři hvězdičky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)