pondělí 17. června 2019

Hercům se nedá věřit




Název: Věř mi
Originální název: Believe Me
Autor: J. P. Delaney
Překlad: Milena Pellarová
Žánr: Thriller
Rok vydání originálu: 2018
Formát: Audiokniha
Vydavatel: OneHotBook
Délka: 9 hodin 4 minut
Čte: Veronika Kubařová





Už nějaký ten pátek mám na svém chci-si-přečíst seznamu knížku Ta přede mnou. Ale víte, jak to je. Čím déle tam nějaká kniha je, tím menší je šance, že se přesune na seznam přečteno. Obzvlášť když skoro nečtu, žejo. Nedávno už dokonce vyšla druhá kniha od autora. No a tahle kniha se na můj chci-si-přečíst seznam dostala kupodivu taky. Jenže na rozdíl od té první má Věř mi jednu velkou výhodu - OneHotBook ji totiž vydalo jako audioknihu :)

Claire, která studuje herectví, pracuje načerno pro jednu advokátní firmu jako volavka, jejímž úkolem je svádět bohaté ženaté muže, se kterými se jejich ženy chtějí rozvést. Poslední z klientek je však nalezena mrtvá a Claire se rázem ocitá na policii jako podezřelá. To však netrvá dlouho a podezření se přesouvá na manžela zavražděné klientky. A Claire je požádána, jestli by ho policii nepomohla usvědčit, důkazy totiž chybí. A představení může začít...

Claire utekla z Velké Británie a v Americe studuje herectví a načerno pracuje bez zelené karty. Peníze shání, kde se dá. Rodinu nemá, vyrůstala v několika pěstounských rodinách, což jí na duši zanechalo spoustu šrámů a je poměrně nevyrovnaná. Herectví jí jde velmi dobře, patří mezi nejlepší studenty a pro svou roli je schopna obětovat cokoliv. Její postava se mi moc líbila. Působila na mě opravdově, docela sympaticky, měla jsem ji ráda, což se mi už poměrně dlouho nestalo. Možná tomu pomohl i hlas Veroniky Kubařové.
Kniha je psána z pohledu Claire, přičemž Claire si velmi často dění kolem sebe představovala jako scénář a lidi jako postavy a podle toho to i bylo napsáno. To bylo skvělé oživení knihy. Stejně tak prostor, který tu byl věnován psychologii postav a výuce herectví se mi líbil, skvěle knihu doplňoval. Postupně se příběh začal zamotávat, jak jinak, a přestalo být zřejmé, čemu vlastně věřit, hranice mezi hrou a skutečností byly čím dál méně patrné a bylo to prostě super. Claire se do všeho pěkně zamotala, občas sama nevěděla, co se sebou, a já jsem jen hrozně potřebovala vědět, jak to vlastně celé je. Název Věř mi je fakt výstižný pro celou knihu, protože ani Claire, ani čtenář vlastně až do samotného konce nevědí, co vlastně pravda je a co ne.
Byl to originálně napsaný příběh, napínavý, místy i sentimentální, a konec, i když možná trochu moc rychlý a přehnaný, shrnu jen slovy "no, páni...". Musím říct, že tahle kniha mě fakt dostala.

Jak už jsem zmínila, audioknihu pro OneHotBook načetla Veronika Khek Kubařová. V jejím podání už jsem si poslechla Poslední aristokratku, ve které byla skvělá, takže na další audioknihu v jejím podání jsem se těšila. A jsem moc ráda, že moje očekávání byla naplněna. Její hlas se moc dobře poslouchá, knihu načetla živě, věrohodně, emocemi při četbě nešetřila, zkrátka na postavu mladé nevyrovnané herečky se hodila skvěle. To je samozřejmě pochvala! I s hlasy vedlejších postav, ženských i mužských, se poprala moc dobře. Její přednes v předělech mezi kapitolami doplnila klidná hudba, která se však postupně stává napínavější, stejně jako samotný příběh. Víc už k tomu asi nemám co dodat. Tahle audiokniha si rozhodně zaslouží vaši pozornost a ode mě všech pět hvězdiček. A já se budu těšit na již zmiňovanou knihu Ta přede mnou, protože už i ta se u OneHotBook chystá a tím pádem s největší pravděpodobností zmizí z mého chci-si-přečíst seznamu :)

Děkuji OneHotBook za poskytnutí recenzní audioknihy!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)