neděle 2. června 2019

Dokonalé Dokonalé stopy?

Název: Dokonalé stopy
Originální název: Perfect Remains
Autor: Helen Fields
Překlad: Nela Knapová
Žánr: Detektivka
Rok vydání originálu: 2017
Formát: Audiokniha
Vydavatelství: Plus
Délka: 14 hodin 27 minut
Čte: Jan Šťastný

Že letos nejsem zrovna aktivní v psaní recenzí, to je vidět. Vlastně jsem nikdy ani moc nebyla, žejo. Já letos vlastně čtu naprosto minimálně. Ale docela dost poslouchám audioknihy. A když už jsem s těmi recenzemi zase tak pěkně začala, tak zrovna napíšu další.

Bývalý inspektor z Interpolu Luc Callanach nastupuje na místo inspektora tentokrát v Edinburghu a hned na začátek ho čeká povedený případ. Nalezená mrtvola, identifikovaná jen podle pár zubů a kusu šátku, které nezničil devastující požár. Jeho úkolem je najít vraha, jak jinak. Stop ale moc není, a tak před Lucem vyvstává nejen problém s dopadením vraha, ale také s novými kolegy, kteří se nemohou vypořádat s novým šéfem.

Detektivka. To je moje gusto. A musím říct, že tahle se mi fakt hodně líbila. Luc je sympaťák, který má za sebou nepěknou zkušenost, a tak s ním má čtenář / posluchač tendenci soucítit, ale ne nijak přehnaně. Jeho nová kolegyně Ava Turnerová s ním tvoří dobrou dvojku a jejich konverzace je decentně protkána jejich vzájemným popichováním, což děj místy příjemně odlehčuje. Vrah je totální psychopat a běhá mi mráz po zádech, když si pomyslím, že by někdo takový skutečně existoval. A kromě něj nechybí ani vedlejší dějové linky, ať už se jedná o Lucovu minulost, nebo další případ, který Ava řeší.
Velké plus taky vidím v tom, že mi celá detektivka připadala docela realistická. Nevšimla jsem si žádných do očí bijících nesmyslů a nesrovnalostí v ději, ani jednou jsem se nepozastavila nad nějakou situací, všechno mi tak nějak přirozeně doplňovalo děj. Teda tak přirozeně, jak jen mi může chování psychopata připadat. Chápete, žejo. Je fakt, že tady nebyly žádné hurá akční akce na zpestření děje, ale tak nějak mi to tady nechybělo. A ten konec! Tyjo!
MOŽNÁ TROCHU SPOILER!!! Vážně žádná přestřelka? Žádná honička? Skoro mi spadla brada, že to skončilo tak nějak... Relativně klidně. A bylo to super. Nemusí přece všude téct hektolitry krve, no ne? KONEC MOŽNÁ TROCHU SPOILERU!!!

Audioknižní verzi má na svědomí vydavatelství Plus a jejího načtení se ujal Jan Šťastný. Tohle byla první audiokniha, kterou jsem v jeho podání slyšela, ale jelikož mám pana Šťastného ráda jako herce a jeho hlas znám, poslechu jsem se nebála. A oprávněně, Dokonalé stopy načetl skvěle, poutavě, hrál si s hlasem a střídal jeho polohy. Když vrah zakřičel, zakřičel taky, až jsem sebou kolikrát škubla. Jojo, napínavé to bylo, poslední tři hodiny jsem si poslechla během jednoho dne. A celkem by mě zajímalo, kde jsem na to sebrala čas, protože tohle se mi fakt poslední dobou nestává :D

Jelikož jste si asi všimli, že jsem nezmínila ani jednu věc, co by mi na knize vadila, určitě vás nepřekvapí, že audioknize dávám pět hvězdiček. A myslím, že tentokrát můžu s klidným svědomím prohlásit, že by pět dostala i knížka. A jelikož druhý díl s Lucem, Dokonalá kořist, už je venku, budu doufat, že se hodně brzy dočkám audioknižního zpracování :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)