sobota 7. prosince 2019

DNA


Název: DNA
Originální název: DNA
Autor: Yrsa Sigurðardóttir
Překlad: Milan Lžička
Žánr: Detektivka
Rok vydání originálu: 2017
Formát: Audiokniha
Vydavatel: OneHotBook
Délka: 14 hodin 37 minut
Čte: Klára Cibulková



S Yrsou už mám jisté zkušenosti. Kdysi jsem četla Pamatuji si vás všechny. No a já si ještě teď pamatuju, jak jsem se bála jít večer po tmě do ložnice. A já se nerada bojím. Jelikož DNA je ale prvním dílem v Yrsině detektivní sérii, rozhodla jsem se být statečná a poslechnout si audioknižní zpracování téhle knihy.

V Reykjavíku je nalezeno tělo brutálně zavražděné mladé ženy. A vzhledem k tomu, že svědkem vraždy je malá sedmiletá holčička, působí celý případ dost děsivě. Vyšetřování vede detektiv Hulgar, který je nucen spolupracovat s psycholožkou Freyjou, která dostala na starost malou dívenku. A aby spolupráce Hulgara a Freyji nebyla moc jednoduchá, komplikuje ji fakt, že spolu nedávno strávili noc. Jelikož ale vrah nechává vzkazy a rozhodně nehodlá skočit po první vraždě, bude muset Hulgar s Freyjou spolupracovat, ať se mu to líbí, nebo ne.

Musím říct, že i se značným odstupem, kdy píšu tuhle recenzi, si dokážu vybavit popis místa činu na začátku knihy, a to se mi nepoštěstí moc často. Ačkoliv se Yrsa nepouštěla do nějakých nechutných detailů, i tak to ve mně zanechalo fakt silný dojem. Ale nejen popis místa činu, i celkové prostředí, postavy a zápletka jsou dobře vystavěné a díky tomu celý příběh prostě funguje a poskytuje milovníkům detektivek tu správnou míru napětí postupně dávkovanou od začátku až do konce knihy.

Vydání audioknižní DNA má na svědomí OneHotBook. Netřeba představovat. Pro načtení DNA si zvolili herečku Kláru Cibulkovou a i když to byla její první audioknižní záležitost, zhostila se četby na výbornou. Její přednes nepostrádá napětí, odráží emoce postav a díky různým polohám hlasu se jí podařilo odlišit jednotlivé postavy.
Nedílnou součástí audioknihy je i hudební podkres, kdy je pomalá melodie doplněná klavírem, místy i elektrickou kytarou.

Je až s podivem, že od Yrsy zatím vyšla jako audiokniha pouze DNA. OneHotBook už nějakou dobu uvádí, že vyjde i druhý díl ze série s Freyjou s názvem Černá díra, takže můžeme jen doufat, že to bude v dohledné době. A DNA hodnotím naprosto nečekaně opět pěti hvězdičkami.

Děkuji OneHotBook za poskytnutí recenzní audioknihy! :)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)