čtvrtek 5. listopadu 2020

Mlčící pacientka


Název: Mlčící pacientka
Originální název:
Autor: Alex Michaelides
Žánr: Detektivka
Formát: Audiokniha
Vydavatel: Voxi
Délka: 10 hodin 24 minut
Čtou: Lucie Štěpánková, Petr Stach




Na jaře jsem byla měsíc v lázních. Měla jsem s sebou spoustu knih na čtení a několik audioknih na poslech. Abych se trochu naladila na lékařské prostředí, jednou z nich byla Mlčící pacientka. No, kdo mohl tušit, že díky karanténě bude to jarní lázeňské prostředí trochu připomínat prostředí psychiatrické kliniky, na které se léčí hlavní hrdinka téhle audioknihy.. :D

Slavná malířka Alice žije spokojeným životem, když jednoho dne prostě zastřelí svého manžela. Jen tak. A od té doby nepromluví. Je to už šest let a psychoterapeut Theo, který je Aliciným případem trochu posedlý, se rozhodne, že Alici rozmluví a zjistí, co se tehdy vlastně stalo.

Mlčící pacientka mě lákala. Novinka, vítězná kniha Goodreads Choice Awards, thriller, zajímavá zápletka, audioknižní verze. No prostě samá plus. 
Příběh se před námi objevuje ve dvou linkách. Pohled psychoterapeuta Thea doplňují záznamy z Alicina deníku, takže si postupně skládáme obrázek toho, co, proč a jak.
Tohle střídání pohledů jen nahrává tomu, aby audioknižní verzi načetli dva narátoři. Hlas Theovi Faberovi propůjčil Petr Stach, který už si načítání audioknih vyzkoušel třeba ve Vídeňském bratrstvu
Malířku Alicii namluvila divadelní herečka Lucie Štěpánková. Zatímco na Alicin hlas jsem si musela chvíli zvykat, hlas Thea se mi od začátku poslouchal dobře a Petru Stachovi se v něm dobře podařilo odrazit postupnou gradaci děje. Střídání dvou hlasů a lehký hudební podkres tak mají na svědomí povedenou desetihodinovou záležitost.

Musím ale přiznat, že přes všechna plus, která jsem vyjmenovala, mi hrozně dlouho trvalo, než jsem se do audioknihy zaposlouchala. První polovina mi přišla poměrně rozvleklá a poslouchala jsem ji po krátkých kouscích, takže mi občas chvilku trvalo, než jsem se trochu zorientovala v tom, o co vlastně zrovna jde. To se pak naštěstí zlomilo a druhá půlka audioknihy už byla poměrně rychlá. A konec byl.. Řekněme to takhle: pro někoho, kdo už pár thrillerů přelouskal (to jako já), to nebylo zas takové wau, aby si z toho sedl na zadek. Pro někoho, kdo se nechal nalákat anotací a propagací a tenhle žánr moc nečte, to mohla být pecka. Každopádně - ten konec celý můj dojem z knihy o dost vylepšil, takže ze zamýšlených tří hvězdiček nakonec dávám hvězdičky čtyři.  

!!! Děkuji Audiotéce za poskytnutí recenzní audioknihy :) !!!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)