středa 6. května 2015

TAG #1: Classic Book TAG

Říkala jsem si, že nebudu dělat tagy. Pak jsem ale na blogu Citozápisník narazila na tenhle Classic Book TAG a myslím, že nebude na škodu, když ho udělám. Takže jaké že jsou mé čtenářské (zlo)zvyky? :)

1. Máš doma určité místo pro čtení?
Nemám. Většinou teda čtu na gauči, protože vlastně nemám kde jinde, ale je mi jedno, na jakém konci :) V posteli čtu, jen když v noci nemůžu spát, jinak totiž hrzně rychle usínám.

2. Záložka nebo náhodný kus papíru?
Záložka. V šuplíku u nočního stolku jich mám hned několik, ale stejně používám jen jednu tak
dlouho, dokud ji někam nezašantročím. Pokud není po ruce noční stolek, požiju nějaký papírek, doma ho pak ale stejně vystřídá záložka.

3. Můžeš přestat číst kdekoliv chceš, nebo musíš dojít ke konci kapitoly, na konec strany a podobně?
Bohužel patřím mezi ty nešťastníky, kteří musí dočíst kapitolu. I když čím jsem starší, tím je to lepší. A hlavně ne vždy je čas dočítat kapitolu, že. Takže prvotní zlozvyk dočítat kapitoly jsem v případě nutnosti omezila na dočtení stránky. Ta stránka ovšem musela končit tečkou :D Takže někdy jsem se dřív dočkala konce kapitoly. Od tohohle požadavku naštěstí taky pomalu upouštím a někdy, když je fakt krize, zvládnu bez výčitek přestat číst i na konci odstavce uprostřed stránky! :)

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Jím i piju. Jídlo je jediný způsob, jak mě udržet u čtení bdělou, když si ke knížce sednu večer. Když něco zobu, můžu si dokonce dovolit na chvilku si ke čtení lehnout! Když je mistička prázdná, mám na výběr ze tří možností: posadit se, jít spát, doplnit mističku. A dopadá to tak, že se ovládnu, mističku uklidím (jedna mistička čehokoliv před spaním bohatě stačí), sednu si a zanedlouho odcházím spát :D

5. Můžeš číst při poslouchání hudby nebo dívání se na televizi?
Hudbu si ke čtení nepouštím. Televize mi většinou vadí. Pokud teda nedavají western nebo něco válečného, to mě fakt nebaví a daří se mi číst i u toho. Nejradši mám ale u čtení klid. 

6. Jedna kniha nebo všechny najednou?
Jedna. Maximálně dvě. Nerada rozečítám knížku, když mám nějakou nedočtenou. Momentálně mám rozečtenou jednu knížku já a jednu čtu večer dceři, to mi nevadí. Konec proskrastinace už moc do rozečtených nepočítám, u jeho čtení prokrastinuju úspěšně tak čtvrt roku. Jinak to mám bohužel tak, že mi moc nejde odkládat knížky, co mě nebaví. To se pak prostě zaseknu a nečtu nic. Blbost, co? Ale taky se snažím s tímhle přístupem něco dělat, když toho na mě doma čeká tolik.

7. Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
Potichu ve své hlavě. Co si pamatuju, nikdy jsem nečetla ráda nahlas. Teď předčítám po večerech prckovi, který z toho ještě stejně nic nemá, a přijde mi to jako dost dřina. Ale na druhou stranu je to i docela zábava, u pohádek se hrozně dobře intonuje :D

8. Čteš dopředu nebo přeskakuješ stránky?
Stránky jsem s oblibou přeskakovala v učebnicích a ve skriptech, ale při čtení knížek to nedělám. Vzhledem k tomu, že čtu nejradši detektivky a thrillery, bylo by to dost hloupé :)

9. Píšeš do knih?
Nepíšu, pokud mám nutkání dělat si během čtení poznámky, což nemívám, vezmu si jiný papír, který si pak do knížky založím. Pokud někdo píše propiskou do své knížky, je to jeho věc, ale nechápu, jak někdo může popsat knížku půjčenou z knihovny.

10. Jakou knížku máš rozečtenou? Jakou knihu se chystáš číst?
Momentálně se prokousávám Střetem králů a stále ještě na mě čeká Klejinčino tajemství.

11. Jak nacházíš nové knihy ke čtení?
Většinou na Facebooku ve skupinách o čtení a přes Knižní blogery, tam je inspirace až až. Můj chci-si-přečíst seznam se poslední dobou dost rychle rozrůstá.

12. Kdy jsi začala číst?
No, číst mě naučili ještě před nástupem do školy a čtu asi od té doby. Na základce jsem nechodila do žádných kroužků, ale do knihovny. Paradoxně nejmíň jsem četla při studiu na VŠ, kdy jsem měla číst nejvíc. Nejsem čtenář, co přečte sto, dvě stě knížek za rok, to vůbec. Čtu málo a teď jsem ráda, když přečtu knížku za měsíc. Ale chvíle, kdy si můžu sednout ke čtení, si fakt moc užívám.

13. Jak často si kupuješ knihy?
Dřív jsem zastávala názor, že kupovat si knížky je zbytečné. Pak ale nevím, co se stalo, a knihovna se mi začala plnit. Knížky si nekupuju moc často. Protože u nás není knihkupectví :D Většinou spíš koukám, co bych asi tak nutně potřebovala, a pak si toho objednám víc najednou. Samozřejmě pokud náhodou někde v bazárku narazím na něco must-have za dobrou cenu, tak mi to nedá a koupím si to. Proto si zakazuju knižní bazary projíždět :D

14. Jak často se podíváš na poslední stránku knihy?
U každé knížky. Ale ne proto, abych si ji přečetla, spíš mě zajímá počet stránek :) Párkrát jsem si poslední stránku přečetla a bylo tam třeba něco důležitého, co naznačovala , jak to dopadne, a to jsem pak na sebe byla dost naštvaná.

Tak první TAG mám snad celkem úspěšně za sebou a teď mě zajímá, jak jste na tom vy. Máte taky svůj Classic Book TAG, nebo nějaký podobný? Pokud ano, nechte mi tu odkaz, ráda si ho přečtu :)

2 komentáře:

  1. Uff, tys toho na sebe práskla. :)
    Já to mám převážně opačně než ty. :D
    A jaké pohádky čteš satanovi? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem si všimla, že toho ve čtení moc společného nemáme :D Zrovna čteme Záplaťáka, ten je na intonaci fakt super.

      Vymazat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)