sobota 21. května 2016

Druhá červenokostelecká Noc literatury

Rok se s rokem sešel a další Noc literatury je za námi. Letošní 10. ročník, kterého se zúčastnilo padesát českých měst, byl druhým ročníkem, kdy se Noc literatury konala i u nás. A tak jsem si šla ve středu 11. května, večer před zahájením Světa knihy, poslechnout pár ukázek ze současné světové prózy.

Ani tentokrát u nás texty nepředčítaly známé osobnosti, letos spolupracovala paní knihovnice z dětského oddělení s žáky deváté třídy naší základní školy. Bylo jich celkem sedm a k předčítání si vybrali následující texty:

Etgar Keret: Sedm dobrých let (Izrael)
Antti Tuomainen: Moje temné srdce (Finsko)
Joseph O´Connor: Parádní jízda (Irsko)
Pieter De Buysse: Řezači kamene (Belgie/Vlámsko)
Erri De Lucca: Boží hora (Itálie)
Lotta Lundbergová: Nultá hodina (Švédsko)
Siri Pettersonová: Ódinovo dítě (Norsko)


Stejně jako loni se první text četl na zahradě knihovny a poté následovala procházka po městě s několika zastávkami, takže se každý text četl na jiném místě. A tím končím se "stejně jako loni", protože letos to bylo mnohem lepší. Celá procházka byla kratší, pohybovali jsme se vlastně skoro pořád "v centru" města, takže přechody byly plynulejší a mělo to to správné tempo. A místa zvolená pro předčítání, ta byla super! Dostala jsem se totiž po spoustě let do školních šaten na prvním stupni a na půdu druhého stupně červenokostelecké základky. Tam byla atmosféra vůbec nejlepší.
Co se předčítaných textů týče, docela mě zaujalo Moje temné srdce, jediná předčítaná ukázka z thrilleru. Ukázka z Nulté hodiny se mi taky líbila, i když anotace knížky mě ke čtení nenalákala. No a ukázka z Ódinova dítěte mě jen utvrdila v tom, že tuhle knížku si budu nutně muset přečíst. Kdy, kdy to mám všechno stíhat?!

Pochvalu za celou akci si zaslouží nejen deváťáci, protože z jejich přednesu bylo znát, že dopředu pečlivě trénovali, ale hlavně paní knihovnice, která všechno zorganizovala. Jen jsem zvědavá, čím to trumfne příští rok :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)