pondělí 10. června 2019

B. A. Paris potřetí


Název: Přiveď mě zpátky
Originální název: Bring Me Back
Autor: B. A. Paris
Překlad: Karolina Medková
Žánr: Thriller
Rok vydání originálu: 2018
Formát: Audiokniha
Vydavatel: Nakladatelství MOTTO
Délka: 8 hodin 10 minut
Čte: Tereza Dočkalová, Martin Pechlát



B. A. Paris se do mých čtenářských vzpomínek asi navždycky vryla svou prvotinou Za zavřenými dveřmi. Ještě teď si pamatuju, jak mi při čtení běhal mráz po zádech a jak jsem po dočtení ještě nějakou dobu civěla na poslední věty a vstřebávala, co to sakra jako bylo. A tak není divu, že stejně jako jsem si poslechla druhou knihu autorky, vrhla jsem se s nadšením i na tu třetí.

Během návratu z dovolené Finn zastaví na benzínce, aby si odskočil, ale když se vrátí do auta, po jeho milované Layle jako by se zem slehla. Nikdo už ji nikdy neviděl, ani přes rozsáhlé pátrací akce se nepovedlo Laylu najít. O deset let později se Finn zasnoubí s její sestrou Ellen a najednou se začnou všude objevovat věci, které mají s Laylou určitou spojitost. Vrátila se snad? Nebo se jen někdo snaží tímhle způsobem rozeštvat Finna a Ellen? A bylo to vlastně tenkrát tak, jak Finn tvrdí?

Finn, Layla a Ellen, tři nejdůležitější postavy z celé knihy. Layla, Finnova životní láska, se ztratí a její místo ve Finově životě zaujme po nějaké době právě Ellen, Laylina sestra. Nic nepůsobí nijak násilně, postavy jsou docela sympatické. Ve vyprávění se nepravidelně střídají pasáže Finna a Layly, Ellen vlastní prostor nedostala, a postupně tak odkrývají jak minulost od počátku vztahu Finna a Layly, tak přítomnost provázenou záhadnými objevy matrjošek. Zároveň se celý příběh víc a víc zamotává a vynořuje se otázka, jak to celé vlastně tenkrát bylo. Možná se celý příběh zamotal až zbytečně moc, Finn už nevěděl kupy kam a jeho chování bylo... Řekněme přehnané. Nicméně s přihmouřenýma očima maličko pochopitelné. Každopádně mi ani zdaleka nelezl tolik na nervy jako Cass v minulé knize.
I v Přiveď mě zpátky je znát autorčina schopnost dobře popsat psychicky vypjaté situace a popsat je takovým stylem, že budete poslouchat a poslouchat a budete chtít vědět, kde je zakopaný pes. A budete to chtít vědět jistě i po tom, co zjistíte, že si myslíte, že to víte. Chápete? 

Nakladatelství MOTTO si pro četbu thrilleru vybralo Terezu Dočkalovou, která načetla Layliny kapitoly, a Martina Pechláta, který načetl Finnovy pasáže. Po dlouhé době, kdy jsem poslouchala jen jednohlasné audioknihy, to pro mě bylo milé zpestření. Ani pro jednoho interpreta to nebyla první zkušenost s audioknihou, jejich projev byl plynulý a dokázali vtáhnout do děje, střídání hlasů povedeně udržovalo atmosféru celé knihy. Stejně jako v předchozí audioknize, ani tady nejsou použit žádné doprovodné zvuky, jen krátké hudební předěly mezi kapitolami, což je pro mě naprosto dostačující.

A jak tedy tuhle audioknihu hodnotím? Aby to bylo fér, tak za čtyři hvězdičky stejně jako předchozí knihu autorky. Poslouchala se stejně dobře a i když mi příběh nakonec připadal zbytečně překombinovaný, plusové body dávám za postavy, které mi tolik nepily krev. A kdyby vás náhodou napadlo, jestli to bylo lepší než Za zavřenými dveřmi, tak nebylo. Na překonání nastavené laťky si asi musím ještě počkat, ale třeba to dopadne s příští knihou, do které se rozhodně pustím :)

Děkuji Audiotéce za poskytnutí recenzní audioknihy!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)