pátek 14. února 2020

Audioknižní S. J. Bolton


Název: Už teď jsi mrtvá
Originální název: Dead Woman Walking
Autor: Sharon J. Bolton
Žánr: Detektivka
Rok vydání originálu: 2018
Formát: Audiokniha
Vydavatel: Tympanum
Délka: 12 hodin 39 minut
Čtou: Jana Štvrtecká, Eva Novotná,
          Michal Bumbálek, Jan Kolařík


Od Sharon J. Bolton jsem před pár lety četla Už mě vidíš? a autorku jsem si zaškatulkovala do přihrádky hodně dobrých autorů. Před pár měsíci jsem při dovolené v nemocnici přečetla Obětinu, a i když jsem svoje čtecí pokusy tou dobou docela bojkotovala, tak jsem to přelouskala docela rychle. A nedávno jsem zjistila, že se Tympanum pustilo do audioknižní verze Už teď jsi mrtvá, takže co vám budu povídat, prostě jsem věděla, že si to budu muset poslechnout.

Vyhlídkový let balonem se během okamžiku, kdy jsou pasažéři svědky vraždy mladé dívky, změní z úžasného zážitku v pravý opak. Vrahovi se totiž podaří balón sestřelit a útok přežije jen jedna žena, která sama a vyděšená prchá krajinou a snaží se zachránit svůj život. Rozhodne se však nejít na policii a hledá si jiné bezpečné útočiště. Proč? Proč se vyhýbat policii? Souvisí to nějak s její sestrou, která let nepřežila? Nebo to souvisí s minulostí?

Příběh začíná vyhlídkovým letem, ale kromě děje kolem něj se knihou vine i linie z minulosti a skoky časem jsou někdy opravdu velké. Všechno je ale potřeba k tomu, abychom se v ději zorientovali a aby celý příběh dával smysl. Kromě střídání času se v knize také střídá hned několik vypravěčů - přeživší pasažérka a její sestra, vyšetřující policista a také vrah, kterého vlastně známe od samého začátku. Je to poměrně nezvyklé, ale zajímavé. Ze začátku jsem měla sice trochu problém se zorientováním se jak v postavách, tak v ději, ale všechno si pěkně sedlo a výsledek byl nad míru, včetně konce a finálního rozuzlení, které mě příjemně překvapilo.

Pro audioknižní zpracování si Tympanum vybralo hned čtyři hlasy, čemuž i knižní zpracování pěkně nahrávalo. Ženské postavy - přeživší pasažérky a její sestry - načetly Jana Štvrtecká a Eva Novotná, mužské postavy policisty a vraha načetli Michal Bumbálek Jan Kolařík. Moje nesnáze s orientováním se v postavách rozdílné hlasy poměrně ulehčovaly, protože bylo patrné, kdo co čte. I když musím přiznat, že jsem chvíli váhala nad tím, jestli jsou hlasy opravdu přidělené správně - pokud si audioknihu poslechnete, pochopíte.
Celý příběh samozřejmě doplňovaly také hudební předěly mezi kapitolami a musím říct, že ten nejdynamičtější z nich, který následoval po nejdůležitějších událostech, byl vážně hodně povedený.

Co se hodnocení samotné knihy týče, tak z těch třech od S. J. Bolton by Už teď jsi mrtvá skončila asi až na místě třetím s hodnocením tři a půl hvězdičky, ale jelikož audioknižní zpracování posunulo příběh rozhodně o level výš a ten hudební podkres byl fakt super, dávám audioknize čtyři a půl hvězdičky.

Audioknihu si můžete koupit jak v podobě CD, tak coby mp3 ke stažení na www.tympanum.cz.

!!! Děkuji vydavatelství Tympanum za poskytnutí recenzní audioknihy :) !!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)