sobota 3. června 2017

Tak trochu jiný Kepler


Název: Playground
Originální název: Playground
Autor: Lars Kepler
Překlad: Karolína Kloučková
Žánr: Thriller
Rok vydání originálu: 2015
Formát: Audiokniha
Vydavatelství: OneHotBook
Délka: 12 hodin 19 minut
Čte: Tereza Bebarová


Severské autory moc nečtu, ale dvojice píšící pod jménem Lars Kepler je výjimkou. Od Hypnotizéra, jejich první knihy s Joonou Linnou, jsou to moji oblíbení spisovatelé a čtu každou jejich novou knížku. Když se ale rozhodli opustit tohohle sympaťáka a napsat Playground, nebyla jsem si úplně jistá, jestli si knížku přečtu i tentokrát, protože podle anotace se mi moc nelíbila. Nakonec to vyřešila audiokniha, kterou vydalo OneHotBook.

Mám-li být upřímná, ani se mi o téhle knížce nechce moc psát. Takže to asi vezmu trochu rychle, žádné okecávání. Jo, bylo to napsané čtivě (= dalo se to poslouchat), ale stejně se mi to moc nelíbilo. Nebyl to prostě Joona. A já mám Joonu ráda. A přitom jsem věděla, že to bude něco jiného, a taky jsem si všimla celkem rozdílných názorů na tohle dílko. Ale i přesto, že jsem ke knížce přistupovala s předsudky, jsem doufala, že se mi bude aspoň trochu líbit. Bohužel. 
Chování Margot mi přišlo místy trochu nelogické a hodně naivní na to, čím vším si prošla. Co se přístavního města týče, taky mi tam pár věcí nesedělo, ale nejsem si jistá, jestli je to tím, že nebyly vysvětlené, nebo že jsem občas prostě jen poslouchala jen tak napůl, což přiznávám bez mučení.
S první půlkou poslechu jsem opravdu dost zápasila, ta druhá už byla lepší, bylo to akčnější, a tak to aspoň rychleji utíkalo. Působilo to maličko jako Hunger games nebo 15 minus, prostě taková reality show o tom, že kdo přežije, vyhraje.

Co se audioknižního zpracování týče, k tomu nemám výtky. Tereza Bebarová knihu načetla dobře, nebála se toho, takže přednes nebyl monotónní a nudný. Hudební předěly byly vhodně zvolené, nebyly rušivé, hudební podkres v závěru knihy se mi líbil.

A víc k tomu asi nemám co napsat. Pořád bojuju s tím, jak knížku ohodnotit. Je to přece Kepler! Ale nedá se nic dělat, víc jak dvě hvězdičky nedám. Pokud se Keplerovic dvojka rozhodne napsat k Playgroundu pokračování, asi to bude první jejich knížka, kterou si nepřečtu. Pokud to nebude mít naprosto skvělé ohlasy. A doufám, že mi Lovec králíků, který na mě doma čeká, spraví chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)