pátek 4. ledna 2019

Joona Linna posedmé


Název: Lazar
Originální název: Lazarus
Autor: Lars Kepler
Překlad: Karolína Kloučková
Žánr: Thriller
Rok vydání originálu: 2018
Formát: Audiokniha
Vydavatelství: OneHotBook
Délka: 19 hodin 44 minut
Čte: Pavel Rímský



A je to tady. První, a snad ne poslední, recenze letošního roku, a to na poslední audioknihu, kterou jsem vloni slyšela.
Knihy od Keplerovic dvojky patří už od dob Hypnotizéra k mým oblíbeným, doteď jsem ale všechny z téhle série četla (Playground, který do téhle série nezapadá, jsem slyšela). Lazar je první, kterou jsem si vybrala v audioknižní verzi, a to zkrátka proto, že na čtení posledních pár měsíců nějak nenacházím čas.

Když už to vypadá, že Joona Linna má nejhorší část svého života za sebou a může začít novou kapitolu, objeví se několik zvláštností u různých případů a všechny směřují právě k němu, k Joonovi. Netrvá to dlouho a dojde mu, že to všechno nejsou jen náhody, i když by si ze všeho nejvíc přál, aby se pletl.

Hlavní postava je Joona Linna, jehož popis by zněl ve zkratce takto: velmi inteligentní a sympatický, pohledný a přitažlivý, skromný, silný, svalnatý. Ano, typický představitel poldy superhrdiny. Předchozí díly jste určitě četli, takže nemá cenu psát, jak moc je Joona fajn. (A pokud ne, vřele doporučuju začít od Hypnotizéra, protože jinak přijdete o Joonův příběh a dostane se k vám i spousta jiných spoilerů z předchozích dílů.)

Od Lazara jsem dostala přesně to, co jsem čekala. Akci a napětí téměř v celé knize, Keplerovic duo čtenáře opravdu nešetřilo a střílelo jednu akci za druhou. Nesmíte u knihy ale moc přemýšlet. Protože jinak se nevyhnutelně dostanete k tomu nemilému "ale". Takže - ale! I já musím uznat, že občas už to bylo vážně, vážně, vážně přehnané a nesmyslně překombinované.

!SPOILER! Pardon, ale Jurek, nedávno skoro mrtvý, bezruký a starý lehce nejednou přepere dvakrát silnější a trénovanější? To jako fakt? Copak jsme v nějakém béčkovém filmu? Po všech těch přehnaných scénách z Lazara budu pevně doufat, že Kepler už si pro další díl vybere jiného záporáka, i když by mě asi ani nepřekvapilo, kdyby se jim podařilo ho vrátit zpátky do světa živých :D  !SPOILER!

A teď jedno waaau vzhtahující se k audioknižnímu zpracování. Konečně chápu tu chválu, co se na audioknihy z téhle série sype. Samozřejmě, už logo OneHotBook tak trochu zajišťuje kvalitu. Ne, nejsem podplacená, všechny audioknihy, které jsem od nich slyšela, byly fakt dobře zpracované. Náhoda? Nejspíš ne. Netuším, jak to dělají, ale vybrat pro tuhle sérii jako interpreta Pavla Rímského bylo fakt dobré rozhodnutí. Zase. Dost mě mrzí, že jsem ty knížky četla, protože věřím tomu, že i předchozí díly jsou skvělé (o čemž koneckonců svědčí i jejich hodnocení). Pan Rímský dodává knize napětí, hraje si s intonací i tempem a dokázal mě místy tak vtáhnout do děje, až se mi zastavily ruce a jsem schopná ve výsledku autorům i (skoro úplně) odpustit jejich přehnaně bujnou fantazii.

Poslouchat Lazara byla zábava a i přes tu pro mnohé odrazující délku (bezmála dvacet hodin) si nevybavuju, že bych se u nějaké části poslechu nudila. Takže přesně proto dávám Lazarovi čtyři a půl hvězdičky. A jestli si myslíte, že ta půlhvězdička chybí kvůli té překombinovanosti, tak máte z části pravdu - nebýt toho zpracování, chyběla by hvězdička celá.

Moc děkuji vydavatelství OneHotBook, které mi prostřednictvím portálu Audiolibrix poskytlo recenzní audioknihu!






Žádné komentáře:

Okomentovat

Váš názor? Dotazy? Připomínky? :)